2013. január 5., szombat

Újévi tekergés a Budai-hegyekben

Az év első napját egy kis Budai hegyekben töltött túrával kezdtük, Szabi beszámolóját ajánlom nektek :-)

"A szilveszteri mulatság nem tartott hajnalig, időben ébredve, egy jó kávé, néhány szendvics elkészítése után kiautóztunk Budakeszire.
Odaúton a hegyek fogságába kerülő ködből, néha-néha előbukkanó erdő látványa is már fotózásra késztette az embert, nem beszélve a hófehér, dérlepte szőlőskertekről, ahogyan a reggeli nap sugaraiban fürdött, reménykedve, hogy idén is jó termést ád majd.
Kossuth utcán elindulva a P+ jelzésen, hamar elértük az erdőt, elszakadva a város zajától, hallgatva az erdő apró muzsikusait, sétáltunk fel a Virág-völgyön. Néhány száz méter után vettünk egy balost és a PS jelzésen hamar elértük a P jelzésű turistautat, ami hangulatosan kanyarogva visz fel a János-hegyre (527m). Keresztezve a gyermekvasutat, ami éppen elrobog előttünk, hamar eltűnve az egyre nagyobbodó ködben, hatalmas fenyőfa az állomás mellett, olyan érzés fog el, mintha egy terepasztal kelt volna életre, mi pedig mesefigurák szerepét töltjük be.
Ahogy emelkedik a szint, úgy változik egyre fehérebbé minden és jó pár fokot hűl a hőmérséklet, de a kocsonyáktól felkapott kilóim nem hagynak kihűlni. :-)
Elérve a hegytetőt, tartunk egy pici pihenőt, harapunk pár falatot, örömmel látva, hogy nem vagyunk egyedül. Hol egy idős spori futja szokásos újévi maratonját, hol apró társaság botorkál, egy magányos fiatalember elmélyűlve sétál le a hegyről, agyában biztos elemezve az újévi fogadalmak realitását, csuszkapár türelmetlenkedik a verebek csipegetése láttán. Almacsutkám a madáretetőben landol, amiben jócskán raktak már magokat, nem rossz látvány az erdő sűrűjében, hogy van aki gondol, apró szárnyas barátainkra is.
A libegővel szemközti KO jelzésen haladunk tovább, illetve csúszkálunk, mert a hó megfagyott az úton, mint egy kilógó hajfürt a sapka alól.:-)
Lassan ereszkedünk le a Hármas-kút-tető oldalában és elérjük a S+ jelzést, ami a Csacsi-rétre visz minket. Innen az igen hangulatos S jelet követve ereszkedünk tovább a Kő-hegy oldalában lévő, mély árok mellett. Méterről-méterre tűnik el a szép fehérség, ahogyan lefelé haladunk, egy fiatal, nagy fakopács ijedve reppen fel lépteinktől.
Az út hamarosan beletorkollik a Virág-völgyi P+ -ba, ami már ismerős, hiszen innen indult újévi "tisztító" túránk, s itt ér véget.
Szintben, távolságban sem hasonlít a megszokott túrákhoz, de arra bőven elég volt ez a cirka 6 kilóméter, hogy a friss levegőn átszellemüljön az ember és mint a közmondás tartja: " amit az év első napján cselekszel, azt teszed egész évben"
Az idei közös túrákhoz ajánlom kedvcsinálónak Mindannyiótoknak! Szabi"

1. De jó volt nektek, a múltkor ni is erre túráztunk hármasban!

2. Olvasgatom oda-vissza az örömtelien sok bejegyzésedet, szinte egy programajánló! Tartalmas, változatos, sokszínű. Ráadásként a fényképek... :D Köszönöm! :)
    Brigi

1. Én köszönöm, hogy időt szánsz rá és elolvasod!