2013. július 29., hétfő

Ökokör - Szezon

Azt hiszem, hogy még blogbejegyzés nem született erről....a tudatos vásárlók honlapján akadtam rá erre a kezdeményezésre, rögtön megtetszett és kapva kaptam az alkalmon, amikor Budapesten is indítottak ilyen csoportokat. Hogy miről is szól ez? Naponta hallunk a növekvő környezetszennyezésről, a háztartások hulladék kibocsátásáról, a pazarló életmódunkról... de legtöbben legyintenek rá, hogy egyedül kevesek, nincs elég kitartásuk változtatni....pedig sok kicsi, sokra megy! Az ökokör hasonló, mint egy esti iskola, tucatnyi hasonló gondolkodású (vagy legalábbis ami a célt illeti) ember, egyszeres energiabefektetés, amit tízszeresen kapsz vissza, kreatív ötletek, támogatás, érdekes beszélgetések, új ismeretségek, inpirálódás....egyszóval nagyon élveztem az összejöveteleket. 2012. decemberében kezdtük el a közös munkát, ami kb 2-3 hetente egy estés összejövetelt jelentett. Hat témakört beszéltünk meg, minden találkozón egyet. A témaköröket érdeklődés szerint az elején felosztottuk és a találkozókra mindenki felkészült az adott témából, amit aztán közösen kiveséztünk. A témakörök a következők voltak: gazdaság, élelmiszer, vegyszer, energia, hulladék és víz.
Sok érdekességet hallottam, tanultam és kipróbáltam. Az egyik eredménye az egésznek, hogy sokkal jobban figyelek a háztartásomban történő dolgokra (energiafogyasztás, hulladéktermelés, szelektív hulladékgyűjtés, ökopraktikák....és még sorolhatnám. A másik (és ugyanolyan jelentős) eredmény, hogy sok kedves embert megismertem és ha nem is hetente, de kb kéthavonta valamilyen program ürügyén, vagy csak úgy találkozunk még mindig. :-) Az első ilyen program, amiről regényt lehetne írni (vagy inkább bohózatot :-) ), az a Móricz Zsigmond térről indult (a Madártani Kutató Intézet által szervezett) vörös vércse megfigyelés :-) de talán erről bővebben egy másik bejegyzésben. Amiért elkezdtem ezt a posztot, az az előző találkozónk helyszíne miatt volt. Kipróbáltuk egy "biokocsmát", ami igazából egy zöldséges, ahol a zöldségekből rögtön isteni turmixokat is készítenek. Ez a hangulatos hely a Bródy Sándor utcai, Szezon. Én az alma-szeder-levendula ízkombinációt próbáltam ki, nem is csalódtam. Nagyon fincsi volt, ajánlom mindenkinek ezt a helyet! Igazi kincs a város szívében :-) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése