2014. március 6., csütörtök

Művészetek völgye - gyalogtúra

A hétvégén gyönyörű napos tavaszi időben részt  vettem a Művészetek völgye teljesítménytúrán. A 10 km-es távot választottuk, mert egy barátunk családjához csatlakoztam, ahol egy 3,5 éves kislány és a nagymamája is teljesített. Az idő csodálatos, a táj éledező, a társaság szórakoztató volt.
A túra Puláról, a buszmegállóból indult, itt hagytuk a kocsit is. Puláról felsétáltunk a Kinizsi forrásig, onnan egy kis pihenő után folytattuk az utunkat Som-hegyre, majd az ellenőrző ponton Vigántpetendben pihentünk meg. Itt a szervezők mindenféle földi finomsággal (nutellás kenyér, zsíros kenyér, lekváros kenyér és meleg tea, friss víz) vártak minket. Innen egy utolsó lendületet vége felmásztunk Király-kőre. Megérte, mind a kilátás, mind a bazaltsziklák impozáns látványt nyújtottak.
Király-kőn ért véget a túra, emléklappal és kitűzővel gazdagabban sétáltunk le Kapolcsra, ahonnan busszal jutottunk vissza Pulára, a kocsinkhoz. (Azt más csak zárójelben említem meg, hogy a volán buszoknak nem erőssége a menetrend tartása, csupán egy órát késett a kiírt időhöz képest... :-) )

1. Irigy vagyok. Vágyom haza, meg az erdőbe már nagyon. Imádom a hóvirágos erdőt nagyon!