2009. október 29., csütörtök

A férfi

Kb. egy éve olvastam Csernustól a Nő című könyvet. Azzal se értettem mindenben egyet, de voltak jó gondolatok. Többet meg is osztottam veletek egy korábbi bejegyzésben. Ugyanilyen várakozással kezdtem neki a Férfi című művének. Ezt már kevésbé találtam jónak, bár nem feltétlenül a könyvben van a hiba, talán abban, hogy nem tudtam magaménak érezni a férfi gondolkodást/ értelmezést/ hibákat/ gondokat, mivel nő vagyok. (Kíváncsi lennék azoknak a férfiaknak a véleményére, akik olvsták….hajrá :-) ) Ettől függetlenül pár gondolatot, ami tetszett, megosztok Veletek.


“…mindenki csak olyan életet élhet, amilyet csinált magának. Tehát mind emocionális, mind racionális szempontból azt kapja vissza, amit beletett az életbe.” (41. old.)

“Azt hiszem, a hiteles férfi vagy hiteles nő egyik alapfeltétele az, hogy amikor egyedül van, akkor is jól érezze magát a saját bőrében.” (88. old.)

“Igazából azt látom, hogy az emberek zöme keveri az egyedüllét fogalmát a magányéval. Az egyedüllét egy olyan állapot, amikor jól vagyok egyedül is. A magány ezzel szemben az az állapot, amikor nem vagyok jól egyedül.” (89. old.)

“Tévedés, hogy egy férfinak ne lehetnének gyengeségei, vagy általánosan gyenge pillanatai. Ami fontos, hogy legyen bátorsága ezeket bevallani, elismerni. Legyen ereje büszkeségéből engedni, és segítséget kérni.” (124. old.)

“Mindannyian követünk el hibákat hosszabb-rövidebb ideig. Azonban nem mindegy, hogy a rövidre szabott életünkben mennyi időt töltünk el egy ilyen pocsolyában.” (166. old.)

“Hatalmat adok a kezedbe, és megmondom milyen vagy.” (195. old.)

“Egy párkapcsolatban a legfontosabb kritérium a boldogság. Boldog vagyok-e vele vagy nem vagyok boldog. Ezt mindenki eldöntheti.” (222. old.)

“Bármilyen megmérettetés megoldása mindig azzal kezdődik, hogy elfogadom azt az állapotot, amiben vagyok.” (260. old.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése