2013. október 18., péntek

Észak-Lengyelország 3.: Gdansk

Még adós vagyok a lengyelországi nyaralásunk utolsó részével, amikor Gdanksot és a környékét fedeztük fel. Ebbe a szűk 2 és fél napba sokminden belefért, de közel sem láttunk mindent, ami arra érdemes. Inkább csak belekóstoltunk a látnivalókba :-)
Gdanks hamisítatlan kikötőváros, felidézi bennünk Amsterdam régi házait is. Túristaközpont, csak úgy hömpölyög a tömeg a szűk kis utcákban.

Egy napot szántunk a közeli tengerparti üdülő tepelülésre is, Sopotba látogattunk. Gdanksból helyi vasúttal (olyan, mint nálunk a hév) 20 perc az út, csak egy ugrás. Mivel egyikünk sem rajong kifejezetten a tengerparton üldögélésért, napozásért, így nem sokszor voltunk ilyen helyen. De most kifejezetten élveztük ez a napot, mezitláb sétálni a homokban, hallgatni a tengert, kicsit kikapcsoltunk a sok városnézés után.

Hétvégén kinéztünk a helyi piacra, ahol természetesen nem maradhatott el a lemez-részleg átböngészése sem. Ebédre pedig egy helyi finomságot ettünk: sült hagymás zsíros kenyeret kovászos uborkával.

Az utazások során szinte minden városban úgy terveztük az időnket, hogy beleférjen egy-két esti séta is, mivel kivilágítva, este teljesen más arcát, más hangulatot mutat a város. Gdanksban este sem csalódtunk, gyönyörű. :-)
A tengerparton és a városnézésen kívül azért felkerestünk történelmi helyeket is. Többek között ellátogattunk Westerplatte-ra, ahol a II. világháború első lövése eldördült. Romos barakkok és egy régi emlékmű található ezen, a Gdankstól kicsit távolabb helyezkedő tengerparti részen. Kihasználtuk a lehetőséget és bkv hajóhoz hasonló hajóval jöttünk vissza a csatornán. Mindenképpen ajánlom másnak is, hihetetlen élmény hatalmas tengerjáró hajók között suhanni. :-)
Gyorsan elrepült ez a kilenc nap, amit Észak-Lengyelország egy szeletének felfedezésével töltöttünk, biztosan visszajövünk még máskor is, mert szép a táj, kedvesek az emberek, vonz ez a vidék :-)