2008. május 27., kedd

Balaton, napsütés, tekerés, rekorddöntés

Forrás: Sofie világa | 2008 május 27
A hétvégi túránk nagyon jól sikerült, persze fűszerezték vicces és kevésbé vicces történetek :-)

Pénteken este a Déliből indultunk vonattal, szerencsénkre a szerelvényen volt bicikliszállító kocsi, tele sem volt, így kényelmesen elhelyeztük a kerékpárokat és magunkat is. Ezen a hétvégén volt a Tour de Pelso, a Balaton kerülő verseny, így lehetett számítani, hogy nem leszünk egyedül a vonaton. KPeterrel (CM-ről lehet ismerős) utaztunk együtt, akinek sikerült a szombati versenyen a célkitűzése, 6 óra alatt kerülte a tavat (gratula).

Tavaly is a verseny hétvégéjén mentünk Balatont kerülni, az idő már csodás és még nincsen annyi turista, jobban lehet haladni. Akkor a Szabadifürdő – Siófok – Szántód – kompolás – Tihany – Zánka – Keszthely – Balatonboglár – Siófok – Szabadifürdő volt az útvonal, 187 km egy nap alatt, az eddigi rekordunk, na de most…. :-)

Idén már más útvonalat választottunk, mivel sokan ajánlották, így a Kis Balaton felé kerültünk.

De térjünk még vissza a péntekhez….minden szuperül indult, bicikliszállító, kényelmes ülések, jó társaság…. megérkeztünk Szabadifürdőre, pakoljuk le a cuccokat (egy ember lenn, másik adogatja le a bicikliket, a harmadik fenn a vonaton készíti elő a csomagokat). Lekerült két bicikli, majd sípolás, automatikusan becsapodik az ajtó és elindul a vonat….csak néztünk, nagyon mást nem tudtunk tenni, mert a kalaúz nem vette észre a kéz és hangjelzéseinket…. :-(

Kész logosztikai feladvány: egyik állomáson egy ember két biciklivel, a másik állomáson tőle 5-6 km-re két ember egy biciklivel és három csomaggal….a MÁV erre nem tudott megoldást kitalálni, egy gyenge bocsánattal be kellett érnünk:-(

Egyetlen szerencsénk az volt, hogy Kriszti és Imi kocsival már korábban a nyaralóba érkezett, így hívhattunk autós segítséget (köszi mégegyszer! :-) )

(utólag már okosabbak lennénk, azonnal vészfék)

Magdi még péntek este csatlaokozott hozzánk egy későbbi vonattal. Összeállt a csapat, szombaton 4-en (Magdi, Sanyi, Robi és én) Siófok felé vettük az irányt, Kriszti és Imi pedig Füredre tartott.

Mi a déli parton végigkerekeztünk és a pénteki vonatos kalandért kárpótlásul az égiek meghívtak ebédre, mivel a bicikliúton találtunk 3200 ft-ot :-)

Majdnem megnéztük a Csillagvárat, jártunk a Balatoni Nemzeti Park bivalyrezervátumában, tekertünk aszfalton, töltésen, földúton, építési területen….nagyon szép, meleg, hosszú, csodás nap volt….. és megdöntöttük az eddigi csúcsunkat, a nap végére (hajnali fél 2-re) 214 km-t mutatott az km óra.

Jó érzés, hogy teljesíteni tudtam ezt a távot, és sokat köszönhetek Robinak, aki a mélypontoknál mindig ott volt mellettem :-)

És egy újabb dolgot tudtam meg magamról, ha enegriaitalt iszok be nem áll a szám :-) )) (Estefelé már nem tudtunk izotóniás sportitalt venni.)

De tovább beszéljenek helyettem a képek:

A csapat, valakin már rajta van az új pöttyös mez:-)

mert szép

tekerés

bivalyrezervátum

rövidítettünk:-)

Kis Balaton

pihenés a híd lábánál

Vasárnapi grillparti Imi jóvoltából:-)

búvóhely

És egy ráadás kép, még Robi szülinapi buliján készült (Peti készítette), nagyon művészi:-) Neked hogy tetszik?