2009. június 8., hétfő

Velence tízszer

Pénteken elkezdtem írni egy kis túraajánlót szombatra, de szépen elszállt a bejegyzés, aztán már nem volt időm… így most beszámoló lesz az ajánlóból, remélem sikerül kedvet csinálnom, hogy jövőre mégtöbben csatlakozzanak!

felülről az útvonal :-)

Most szombaton volt a Velence tízszer kerékpáros teljesítménytúra, tókerülés. Mint ahogy a nevéből is kitűnik 10 kör a célja a legedzettebbeknek, ami 280 km. (Egy kör 28 km, 110 m emelkedéssel.) Én először 2007-ben vettem rajta részt, akkor két körrel (56 km), idén az 5 kör volt a cél. :-)

Tudom, most sokan azt gondolják magukban, hogy mi lehet olyan izgalmas abban, ha körbe-körbe megy az ember…. de minden kör másról szól….kezdem az elején.

Szombaton reggel 5 órai ébresztő, gyors szendvicskészítés, müzli, csoki, banán, ital a táskába és vidáman keltünk útra a Kelenföldi pályaudvarra az esős, borús időben… előző nap nem volt egyértelmű, hogy milyen idő várható, így úgy döntöttünk, mindenképpen lemegyünk, majd ott meglátjuk.

A vonaton – valószínű a rossz idő miatt- csak két bringással találkoztunk. Mire leértünk, 3/4 8-ra már szépen kisütött a nap, a felhők eloszlottak. Elszántan kezdtük az első kört 8 órakor. Mint előbb említettem minden kör másról szólt (nekem). Az elsőben kitapasztaltam az útvonalat, megjegyeztem merre van nagyobb úthiba, hol kell jobban figyelni emiatt, kör közben csak nagyon rövid időre állunk meg, de inkább semennyire, ehhez szükséges a jó erőbeosztás. A tó déli oldala lapos, viszont 9-10 órától erősödött a szembeszél, az északi oldalán pedig kezdődnek a kisebb-nagyobb emelkedők, amik után persze jót lehet gurulni. Általában nem szoktam gyorsan menni, de itt az ismert út és a jó aszfalt eredményeképpen 40 fölé is engedtem a kerékpárt :-)

A második és a harmadik kör volt a legjobb, legpörgősebb, sokan mentek bojban is, mi általában csak ketten (volt amikor beálltak mögénk – szélárnyékba – mások is). A harmadik kör után tartottunk egy kisebb (órányi) pihenőt, beszélgettünk párom barátaival, ettünk, ittunk. A 4. kört négyen tettük meg, ez kicsit lassabb volt, mert a másik pár montival jött (ők csak egy-két kört terveztek, utána mentek madarászni), így őmiattuk kicsit visszavettünk a sebességből, közben beszélgettünk.

Az ötödik kör (130 km körül) volt a legharcosabb, nagyon felerősödött a szembeszél és az emelkedők is mintha meredekebbek lettek volna :-) Nagy volt az örömünk, amikor beértünk és sikerült teljesíteni a kitűzött célt! 140 km, 21,2 km/h átlaggal, belül maradva a körönkénti 1,5 órás szintidőn :-)

Megkaptuk az emléklapot és a megérdemelt kitűzőt. Utána még ettünk a büfében, majd vonattal hazazötyögtünk. A nap vége 160 km lett. És ami külön öröm, másnap nem volt semmi izomláz :-)

Egy kedves ismerős bíztatott, hogy írjak hosszabb beszámolókat is, de ha túl hosszúra, unalmasra sikeredett, akkor tessék nyugodtan jelezni és máskor rövidítek:-)
  1. Tündérke
    on
    Gratulálok, nagyon ügyes vagy :-)
  2. Caba
    on
    Gratulálok!Ez Vasparipás munka volt:) Hogy találtál rá erre a programra?
  3. Sofie
    on
    Köszi! Minden évben megjelenik a teljesítménytúrákról egy könyv, abban benne van az ütemezésük is. De elektronikusan is megtalálható itt: http://ttt.tr.hu/
    Amin biztos, hogy leszünk: Balaton 50, Fertó tó kerülés.
  4. Sofie
    A link helyesen:
    ttt.tr.hu
  5. Ifj Lustyik János
    on
    Nagyon szeretünk kerékpározni s idén is ott leszünk a Velence 10-en…
    Jó hogy végre találtam róla pár sort, hisz szép emlékek fűznek hozzá…
    Nagyon jó az oldal, gratu hozzá
    Ui.:megfogadjuk a főcím felszólítását…a legjobbaket…
    By.:Junior…
  6. Sofie
    Szia!
    Köszi a hozzászólást, idén akkor újra velence tízszer! :-)