2009. november 2., hétfő

Emeletes élvezet :-)

Ezt a finomságot készítettem nemrég. A recept előnye, hogy nem kell sütni, gyorsan elkészül. Jó étvágyat hozzá!

1. réteg
25 dkg darált háztartási keksz
5 dk Ráma margarin
5 dkg porcukor
kevés tej

2. réteg
20 dkg túró
porcukor
2 dl tejszín
1cs. vaníliás cukor

3. réteg
2cs. Aranka vaníliás krémpor
5 dl tej
1cs. vaníliás cukor

4. réteg
2 dl tejszín
5 dkg porcukor

Tetejére kb. 5 dkg reszelt csokoládé
Elkészítése:

A darált kekszet összegyúrom a cukorral, a margarinnal és egy kevés tejjel.



Csak annyival, hogy linzertészta keménységű legyen.

Egy közepes tepsibe (30 x 30-as) vagy egy nagyobb piteformába egy kevés darált kekszet szórok, hogy ne ragadjon le, és belenyomkodom a keksztésztát.

A túrót, ha nagyon darabos mixelő rúddal krémesítem, összekeverem a porcukorral, a vaníliás cukorral, majd a habbá vert tejszínnel és a kekszre simítom.

Az Aranka krémport a tejjel egy elektromos habverővel jó sokáig keverem. Minél tovább keverem, annál keményebb krém lesz belőle. Ezt a túrókrém tetejére simítom.

A tejszínt felverem a porcukorral és a vaníliás krémre kenem.

A tetejére reszelt csokit szórok (én kakaót szórtam), és a hűtőbe teszem tálalásig.

Megjegyzés:
a tetejére tejszín helyett mindenképpen Hullalát (cukrászhab) teszek, így biztos megtartja formáját és az állagát. (Ha tejszínt használok, egy kis zselatint vagy habfixálót keverek hozzá.)

  1. eva
    on
    Köszi, már el is mentettem a többi finomság közé!
  2. Sofie
    on
    Ha elkészíted, szívesen megkóstolom majd! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése