2010. július 13., kedd

Barangolás a Mezőföldön

Lassan két hete, hogy részt vettünk, az immár hagyományosnak számító céges kiránduláson. Ez alkalmommal a kisgyermekesek és a túrázni kevésbé szeretők kedvéért egy buszos vártúrával készültek a szervezők. A kora reggeli indulás sem tántorított el minket, tele busszal (45 fővel) indultunk útnak. Első úticélunk Dég volt, ahol a Festetich-kastélyt néztük meg.

Festetich kastély
Gyönyörű hely, régebben gyermekotthon volt, így az eredeti szobabeosztást átalakították. Folyamatban van az eredeti helyzet visszaállítása, lehetséges, hogy jövőre a szuterén szintet is megnyitják a látogatók előtt. A kastély körül található Magyarország legnagyobb angol parkja, melyben horgásztó is van, a közepén pedig a Holland ház.

Holland ház

Régebben istálló volt az aljában, az első emeletn pedig tüdőbetegeket gyógyítottak (a korabeli felfogás szerint az ammónia-dús levegő gyógyító hatással bírt).

Dégről átbuszoztunk a közeli Simontornyára. Sajnos pont ezen a hétvégén színházzá alakult a vár, így a teljes kiállítási terület egy részét tudtuk csak megnézni, de azt is érdemes volt.

simontornyai vár

várudvar
A váron belül több kiállítás is helyet kapott, mi Bazsonyi Arany festőművész műveit csodálhattuk meg. Mutatok egy képet ízelítőül, hogy lássátok a festőnő stílusát.

A kép a festőnő bátyjáról készült
A várlátogatás után az ebédünket a Tulipán vendéglőben fogyasztottuk el. Az eddigi gyakorlat bevált, mindenki (az étlap ismeretében) leadta a rendelését, így a csúcsforgalomban is gördülékenyen került elénk a finom étek. A laktató ebéd után a közeli Ozorára vettük az irányt. Itt várt minket a XV. század óta Ozorai Pipo vára. A meglátogatott három építmény közül ennek a helyreállítására költöttek eddig a legtöbbet. Gyönyörűen (korhűen) berendezett termeken vonultunk végig.

Ozorai Pipo vára

várudvar

szebbnél szebb termek

Összességében újfent nagyon jól érztük magunkat, ősszel folytatjuk majd egy kis gyalogtúrával.

(Erre a túrára nem vittem fényképezőgépet, így barátoktól és simontornyai vár honlapjáról származnak a fotók.)

eva
on
Ezúton is köszönet a szervezőknek a kellemes kirándulásért!