2011. július 2., szombat

Demeter 50, Tési-fennsík

Még április végén (23.-án) vettünk részt a szokásos Demeter 50 montis teljesítménytúrán (nekem az isódei volt a második). A tavalyi útvonalhoz képest csak kisebb módosítások voltak (pl. a tavaly még csak épülőfélben levő M6-os miatt). Nagyon szép időnk volt, tekeréshez ideális hőmérséklet. Jó volt érezni, hogy az előző évihez képest sokkal könnyebben vettem az akadályokat. Talán technikailag is fejlődtem és a bringám is másik villával gurult most.




Útvonal: Paks, Ürgemező sportcsarnok – Dunamenti – Fehér tó – Németkéri út – Vörösmalmi tó – Gyapa – Diófás dűlő – Gyűrűs völgy – Széles-dombi-dűlő – 6-os út - Gabonás-völgy – Őrsi-hegy - Dunakömlőd (Lussonium) – Öreg hegy – Paks, Ürgemező sportcsarnok

szint: 483 m Táv: 51,7 km

Az idei nagy kihívás (kétkerekű) számomra a Tési-fennsík teljesítménytúra volt, ami május 7.-én került megrendezésre (ezzel ünnepeltük az első házassági évfordulónkat :-) ). Kicsit tartottam tőle, mert a táv nem is (50 km), de a szint (1310 m) teljesítése még ismeretlen volt számomra. Szerencsére nem kellett félnem tőle, a kondim megfelelő volt! Jó kis csapattal vágtunk neki az útnak! Az időjárás ismét kedvező volt, a táj gyönyörű! Kedvenc részem a virágzó medvehagyma mező volt. Ami kevésbé tetszett, hogy az egyik részen a túristaútra dőlt fák miatt vállon kellett cipelni a bringát. De ez is hozzátartozik az élményekhez! Ezt a teljesítménytúrát 25 és 50 km-es távon rendezik, mind gyalogos, mind kerékpáros résztvevők számára. Összesen 7 ellenőrzőponton vártak minket, megfelelő ellátmánnyal (folyadék, csoki, zsíroskenyér), mosollyal, bíztató szavakkal.

Az útvonal: Várpalota – Várbereki elágazás – Várberek – Hamuház – Csőszpuszta – Tés – Jásd – Római fürdő – Bakonynána – Tés – Kis-Futóné – Bátorkő – Várpalota

táv: 50 km, szint: 1310 m


Hamuház – 2. ellenőrzőpont – jó kis csapat!


virágzó medvahagyma (és még a hihetetlen illatot is mellé kell képzelni!)

néha vállon kellett cipelni

voltak “simább” útszakaszok is (azt már megtanultam, hogy ami fotón vízszintesnek tűnik, az sokszor egy alattomos emelkedő:-) )

ez még mindig nem saját fotó, de hozzátartozik a túrához, több ilyen emelkedőt is megmásztunk (és aminek nagyon örültem, hogy nem kellett tolnom a bicajt felfelé, mert feltekertem)

a célban ilyen mosolygó zsíroskenyerek vártak minket, de a mosoly ellenére sem kegyelmeztünk nekik, megettük őket :-)
És hogy ne csak a múltról írjak, következzen egy túraajánló: a Demeter egyesület szervezésében (Zsuzska és Béla szervezi) július 24.-én részt veszünk a Ne lőj a bringásra! elnevezésű montis túrán. A 30 km-es tekerés után a szálkai vadászházban a Szekszárd-Szálkai Vadásztársaság lát minket vendégül egy finom vadétellel (valószínű mi az ebédet kihagyjuk).
 
Tündérke
on
Gratulálok, nagyon ügyes vagy!! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése