2013. szeptember 29., vasárnap

Nagy (alma)-fröccs túra

Azt hiszem aki már régóta követi a blogom, az tudja, hogy nem múlik el év, hogy ne írnék egyszer-kétszer, akár háromszor is a Balatonról :-) Ez idén sincs másként...5 napot töltöttünk el a magyar tengernél. Ez a nyaralás most nem a sportteljesítményről szólt, hisz egy pihenőnappal 5 nap alatt tekertük körbe a Balatont egy kisebb baráti társasággal. Gyönyörű időben (néhol 35 fok feletti hőmérsékletben), sok pancsolással, kis-nagy- alma és sima fröccsökkel kísérve, beszélgetve, nevetve....egyszóval nagyon tartalmasan és jól telt el ez a pár nap. Jó látni, hogy éve óta egyre nő azok száma, akik két keréken közlekednek a tó körül és erre már egyre jobb infrastruktúra is épül ki. Siófokról indultunk és nyugati irányba kerültük a tavat. Az első napon Balatonmáriafürdőn volt a szállásunk a Hotel Napsugárban (65 km). A hotel konyhája nagyon ízletes, maga a szállás egy kicsit lepukkant. Este még elsétáltunk a partra, ahol éppen valamilyen nyári fesztivál keretében (többek között) Radics Gigi éneket (Gábor nagy örömére) :-)

Második nap Balatonmáriafürdőről indulva az északi partot vettük célba, egészen Badacsonytomajig tekertünk (49 km). Itt a Borbély Pincészet látott minket vendégül. Az otthonosan berendezett szállás alatt a pincében este részt vettünk egy borkóstolóval egybekötött vacsorán. Az öt fős társaságunkhoz itt csatlakoztak még ketten, így lett teljes a csapat (heten mint a gonoszok :-) ).

Harmadnap a kibővült csapat a Balaton legszebb részén kerekezett egészen Csopakig (46 km), itt a méltán híres Hotel Holiday tapasztalt csapata gondoskodott minden kényelmünkről (este Kolibri koktél partival kiegészítve). :-) :-) :-) Vicc nélkül, egyedül a retro reggeli nem nyerte el egy-két csapattárs tetszését, azon kívül nagyon jól éreztük magunkat a 2,5 csillagos szoc-retro hotelben. Fürdőztünk, fagyiztunk, ping-pongoztunk, sétáltunk, Csopakabana, az utoldó Dohi-kán :-)....este kártya parti. Igazi balatoni nyaralás :-)

Ötödik nap elbúcsúztunk Csopaktól, hogy bezáruljon a kör és magunkénak tudhassuk a teljesítményt, idén is megkerültük a Balatont. :-) Jövőre jövünk újra, bár az sem kizárt, hogy még a télen lelátogatunk :-)