2014. február 23., vasárnap

Hó-hó-hó

Ha nem is itt nálunk, de a múlt hétvégén egy kis havat láttunk. Az Eupolisz által szervezett hótalpas túrán vettünk részt az ausztriai Rax-fennsíkon. Hajnalban indultunk busszal Budapestről, majd 10 óra körül érkeztünk meg a Schwarza patak völgyében található Raxbahn parkolóba, ahol a hótalpak átvétele után kabinos felvonóval jutottunk fel a Rax-fennsíkra (ahol már egész szép mennyiségű hó is volt!). Amint felért a közel 40 fős csapat, indulhatott a túra!  Hó volt a talpunk alatt, felettünk a kék (néhol felhős) ég és sütött a nap, no meg fújt nagyon a szél.  Felcsatoltuk bakancsunkra a hótalpakat és nekivágtunk a téli tájnak. Utunk első, bemelegítő szakasza könnyen járható volt az Ottó-házig, ott még nagyrészt letaposott havon haladtunk. Onnan azonban már igazi érintetlen tájon vitt az utunk. Lankás dombvidéken, majd hatalmas fenyvesek közt keltünk át, míg kiérünk a Rax-fennsík szélére, ahonnan jól látszódtak a hegytömböt övező kis falvak, alattunk pedig a Rax több száz méteres függőleges sziklafalai. Utunk során előbb a közeli Jakobskogel 1737 méteres csúcsát másztuk meg, hogy a hatalmas csúcskereszt tövéből élvezzük a remek körpanorámát, majd a hegygerinc mentén túráztunk tovább. Ismét megcélozzuk a Rax fennsík szélét, ahol a Hohe Kanzel csúcsánál állunk meg, hogy élvezhessük a lábunknál elterülő lélegzetelállító panorámát, majd némi pihenő után új útvonalon, hatalmas fenyvesek között átvágva térünk vissza a felvonó állomáshoz, a Berggasthofba. A felvonóhoz egy két fogásos ebéddel kombinált jegyet vettünk, így teli hassal "levonózunk", majd a fárasztó túra hatására szinte végig aludtunk a buszon hazáig. A túra 7 km hosszú volt, 400 méteres szinttel, ami nem tűnik nagy távnak, de így a hóval és a hótalppal kombinálva igazán kimerítő volt.
Korábban még nem jártunk Ausztria ezen részén, de az biztos, hogy nyáron is vissza fogunk térni, mert gyönyörű hely, tökéletes túraparadicsom :-)