2014. február 9., vasárnap

Mirjamnak ajándékba

A múlt hétvégén babalátogatóban voltunk kolléganőmnél Gyermelyen. A kis Mirjam szeptemberben született és egy mosolygós, cuki baba. Az nem volt kérdés, hogy őket is szeretném meglepni valamilyen saját készítésű babaköszöntővel, csak a végeredmény nehezen jött. Az eddig megszokottaktól el akartam térni és már 2-3 hónapja ezen töprengtem. Kiindultam egy alapötletből és a végén szinte teljesen máshol lyukadtam ki. Biztos veletek is szokott lenni ilyen, hogy kitaláltok valamit, de egyszerűen nem akaródzik hozzákezdeni, csak tologatjátok a dolgot, mert valahogy érzitek, hogy nem az igazi. Aztán általában az idő elrehaladtával, a "határidő" közeledtével, ahogy egyre sürgetőbb lesz a dolog, megszületik a végső gondolat, elkészül, hátradőltök és azt gondoljátok: igen, ez az amire vártam. Ez a tökéletes ajándék nekik! :-)
A technika nekem is új volt, eddig csak két próbálkozásom (egy tartóka és egy füzetborító) volt ilyen hímzésben, de azok nem lettek annyira szépek az alapanyag durvasága miatt (legalábbis én arra fogtam :-) ). A mostani hímzést lepedővászonra készítettem és a végén vasaltam alá egy közbélést, hogy ne legyen annyira vékony az anyag. A készítés menete pedig: felrajzoltam a mintát az anyagra vízre eltünős filccel, majd kiszíneztem sima zsírkrétával és utána kihímeztem (2 szállal, osztott DMC-vel). Nagyon élveztem az egész folyamatot, szeretnék még ezzel a technikával alkotni. A kész képet a hímzőkeretében véglegesítettem (a hátára két réteg vastag karton került, hogy elrejtsem a visszahajtott anyagot), kapott egy kis lila szalagot akasztónak.
A minta a Bunnycup designtól az Amber Red Work sorozatból származik, a szinezést én találtam ki. Sacramento a felirat betűtípusa, ezt azt ötletet LVicának köszönhetem, mondhatom telitalálat volt. A végeredmény nagyon tetszett és sikerült vele örömet is szereznem :-)


4 megjegyzés:

  1. Csak ismételni tudom magam: gyönyörűséges! És ez a technika nagyon izgalmasnak tűnik.:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon egyedi ötlet! :) Tetszik a végeredmény. :)

    VálaszTörlés