2014. február 23., vasárnap

Skandináv krimik és True Blood

Folytattam Györgyi által ajánlott skandináv krimik olvasását...Karin Alvtegentől (A kitaszított és az Árnyak után) most az Árulás című regényt olvastam, ami egyben lélektani dráma és krimi. "Eva régóta sejti, hogy férje megcsalja. Egy nap egy ártatlan megjegyzésből rájön, hogy a csábító nem más, mint fiuk óvó nénije. Fájdalmában és dühében kegyetlen bosszút forral a nő ellen, és egy elhamarkodott kalandba is belebonyolódik, ami azonban végzetes veszélyeket rejt. A hétköznapi szerelmi háromszögnek induló történet, pokoli eseményekbe torkollik. A regény főszereplői a boldogságot hajszolják, ám életük lidércnyomássá válik. Minden, de minden más irányba fordul, mint ahogy tervezték. Ki kit árult el? Ki az áldozat?" A három közül nekem ez tetszett a legjobban.
Az Árulás után Arnaldur Indridason Hidegzóza című krimijébe merültem bele. Nekem kicsit nehezen indult, de az első egyharmada után már ez is viszi magával az olvasót. A nyomozás a múltba nyúlik vissza, az ötven évvel ezelőtti kelet-németországi Stasihoz.
És a két komor krimi után egy kis felüdülés gyanánt elolvastam a True Blood 12. részét, a Véres végzet című regényt és most olvasom a 13. és egyben befejező részt, a Véres csapdát. Akik nem ismerik Sookie-t, azok kedvéért ez a sorozat a vámpírok és a vérfarkasok, alakváltók világába kalauzol el minket, könnyed kis olvasmány. Tv-sorozat is készült belőle, bár az nem teljesen követi a könyvet. Kíváncsi vagyok, hogy az írónő milyen lezárást talált ki a történetnek.         
                                                        



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése