2009. április 15., szerda

Esztergom – Vác

Ha hétvége és jó idő, akkor túra bicajjal. Ez már szinte mindig így van.

Most Esztergomból indultunk egy kis tekerésre a Duna partján Vác irányába. Gyönyörű az a környék, mindenkinek csak ajánlani tudom. Nagyrészt bicikliúton bejárható, néhány helyen kell a főútra kikanyarodni.

Néhány helyen a Duna magas vízállása miatt nem lehetett teljes mértékben a kerékpárutat használni, ott vagy átváltottunk vizibicikli üzemmódba vagy kerültünk egy picit. Így viszont kalandosabb volt. Esztergomtól Pilismarótig tekertünk, majd a Szobra menő kompra várva pihentünk és ebédeltünk egy jót.

Igen, ez ott a kerékpárút…. a Duna az ellenőrzése alá vonta, de azért így is kerekezhető volt :-)

A kompról (is) gyönyörű a Duna

Szob – Zebegény – Nagymaros – Kismaros – Vác, útközben szemben a Visegrádi vár. Gyönyörű vidék. Beszéljenek helyettem a képek.

apró falvak, régi parasztházak, zöld hegyek, napsütés, madárdal, virágzó virágok, bokrok illata…

kanyargó utak a Duna parton, eldugott házak kis völgyekben, csend, csak a kerék surlódása az aszfalton…
Ide biztos még többször visszamegyünk! Háztól házig 75 km volt.

És ha már biciklis téma, akkor most vasárnap Critical Mass, gyertek minél többen, tekerjünk együtt, előtte piknikezzünk a Tabánban!

tesóméktól kaptam ezt a fincsi olasz tésztát :-)