2008. március 26., szerda

Te mit olvasol?

Forrás: Sofie világa | 2008 március 26.
Nálam örökös probléma, hogy ha van egy kis időm magamra, akkor hímezzek vagy könyvet olvassak….. általában a hímzés nyer :-)

Most Csernustől a című könyvet olvasom, kisebb nagyobb megszakításokkal, nem mindig van hozzá hangulatom….egyébként sok igazság van benne, meg egy csomó olyan dolog, amivel nem értek egyet :-) Ha végeztem, írok róla majd egy konklúziót.
Mostanában gyakran vásárolok a Bookline-nál. Nagyon széles a kínálatuk és a netes áraik verhetetlenek. Ott akadtam rá Ken Follett A katedrális című művére, nagyon ajánlják…..tényleg jó? Olvastad már? Mi a véleméyned?
Szeretnélek egy kicsit aktivizálni Titeket kedves olvasóim:-)
Ti mit olvastok most? Mi a kedvenc könyvetek? Melyik mű volt Rátok nagy hatással? Mit ajánlanátok nekem és a többieknek?
  1. Ancsa
    on
    A Katedrálist még jó 20 éve olvastam. Akkoriban, kamaszfejjel, nagyon izgalmasnak találtam, bár talán kicsit túlságosan bő lére van eresztve…
    Ebből a kicsit történelmi – kicsit kalandregény műfajból szerintem az egyik legjobb: Bernard Cornwell: Stonhenge c. regénye…
    (Nem azért, mert éppen azt hímzem, tényleg nagyon jó! )
  2. Patti
    on
    Meg megboldogult egyetemista koromban jartam egy szeminariumra, ahol ez volt az egyik kotelezo olvasmany.Nekem nagyon tetszett, utana elolvastam szinte az osszes Ken Follett konyvet, de ez a legjobb mindkozul. mindenkeppen olvasd el, szivesen kolcsonadom, ha nem akarod megvenni.
  3. Ancsa
    on
    Ja… Kedvenc könyv:
    Philip K. Dick: Ubik
    Orwell:1984
    Asimov: A Halhatatlanság halála
    H. Fielding: Bridget Jones naplója
    P.K. Dick: Ember a fellegvárban
    …nem feltétlenül ebben a sorrendben, és abszolút a teljesség igénye nélkül…
  4. duma
    on
    Én olvastam a Katedrálist, és nagyon tetszett, Ezen felbuzdulva olvastam el még több Follet könyvet is. Csernus könyvét meg most olvasom én is megszakításokkal. Számomra nagyon tanulságos.
  5. Tündérke
    on
    Szerintem nagyon jó könyv A katedrális, szeretem Ken Follett többi könyvét is, csak ajánlani tudom.
    Van belőle egy viharvert példányom, szombaton kölcsönadhatom, ha szeretnéd :-)
    Nemrég olvastam el Robert Ludlum: A fantom c. könyvét, most a HP7-et olvasom magyarul (angolul már “megvolt”).
    Sok kedvenc könyvem van, pl.
    Dumas: Monte Cristo grófja
    Sidney Sheldon: Ha eljő a holnap
    Wilbur Smith: Éhes, akár a tenger, illetve az egyiptomi tetralógiája
    Barbara Taylor Bradford: Egy gazdag nő (és a folytatásai)
    Tolkien: Gyűrűk ura
    C. Paolini: Eragon
    Sienkiewicz: Quo Vadis
    Hunyady József: A fekete lovag
    Vannak kedvenc szerzőim, mint pl.
    Rejtő Jenő, Ken Follett, Sidney Sheldon, Agatha Christie, Vavyan Fable, Arthur Hailey, Lee Child, Edgar Wallace, Erle Stanley Gardner, Robin Cook, Ken McClure, Michael Palmer (ez utóbbi 3 orvoskrimi-szerző)…
    Amióta elkezdtem hímezni, azóta kevesebbet olvasok, de egy-egy jó könyv még mindig lázba tud hozni :-) ))
  6. Sofie
    on
    Köszi a éleményeket! Most már tuti elolvasom A katedrálist. És a többi ajánlott könyv is felkerül a listába….mert hogy van egy ilyen papírom, amire felírom az ajánlott olvasmányokat. Régebben, amikor gyakrabban jártam könyvtárba, állandóan fogyasztottam róla, most ritkábban.
    A könyvfelajánlást is köszönöm, Tündérke, mivel veled találkozom legközelebb, megköszönöm, ha kölcsönadod (és akkor vissza is viszem az Agatha Christie-t :-) )
    És a többiek mit olvasnak éppen? :-)
  7. amotae
    on
    Én most tettem le a Vágy és vezeklést. Az eleje nehezen indult be, aztán úgy történtek az események, hogy le sem bírtam tenni. (lehet, hogy ennek a vontatottságnak is szerepe volt,mert az eleje levegőtlen, forró nyári napon történik, mikor az ember úgy érzi, hogy a semmi se mozdul, még a levegő sem…)
    Érdekes könyv. Tetszett. Van egy bűn, amit az ember 13 évesen elkövet, méghozzá úgy, hogy meg van győződve a maga igazáról, és ennek a kovetkezménye katasztrófális lehet… Lehet-e hibáztatni valakit, aki tudatlanságból és félreértésből tesz olyan dolgokat, amiket már nem lehet visszafordítani. A végén mindenki eldöntheti, hogy van-e bocsánat…
    Most kezdem el olvasni a Szerelem a kolera idején c. könyvet. Kb. 10 oldalt olvastam, véleményt nem tudok mondani :)
  8. Zsuzska
    on
    Én is olvastam a Katedrálist, és nagyon imádtam. Ezen a regényen felbuzdulva elolvastam az összes kezem ügyébe kerülő Follet könyvet, (ahogy már mások is)de ez a legjobb. Le sem bírtam tenni. Most nálam is folyamatban van a Nő, de tényleg hangulat kell hozzá. Néha “kihoz a sodromból”. Pedig nagyon csípem Csernus dokit. Ezzel párhuzamosan olvasom az általam imádott Franciaország egyik legszebb részéről; Provance-ról szóló Peter Mayle sorozatot. Azon túl, hogy szinte egy teljesen más világba repít el, tanulni is lehet belőle az ottani emberekről, kultúrájukról, ételeikről és életükről. Mindezt olyan könnyed-humoros stílusban, amit nagyon szeretek. Én személy szerint a krimikért nem vagyok oda, de vannak klasszikusok is, akiket nagyon szeretek. Másik nagy kedvencem Gabriel García Márquez könyvei. Tudnám holnap reggelig írni a listámat, mert nálam sokszor nyer az olvasás a hímzés javára. Remélem ezért nem esek ki a “bizalom köréből”. :)
  9. Györgyi
    on
    A Katedrálist gyorsan olvassátok el, mert éppen ma jelent meg a folytatása, az Idők végezetéig címmel. Négyezer fölött van az ára, húzós, de mi biztosan meg vesszük majd.
    Most végeztem a HP-k újraolvasásával, kis szünetet tartok most. Verne sorozat indult most a héten a Népszabi könyvek sorozatában, az első a Dél Csillaga, valószínű ez lesz a következő “áldozatom”. Voltam vagy tizenkét-tizenhárom éves, amikor először olvastam.
  10. Sofie
    on
    Irulok-pirulok, hogy csak nekem volt új A katedrális, szinte mindenki olvasta már :-) Tegnap kölcsönkaptam én is (köszi Patti!) és hamarosan elkezdem, de előtte szeretném a Csernus könyvet befejezni, nem szeretek párhuzamosan olvasni többet.
    Szerelem kolera idején…..még én sem olvastam, azt hiszem Györgyi mondta, hogy neki könyvben ezerszer jobban tetszett, mint színházban.
    Vágy és vezeklés…..láttam a filmről a bemutatót, erősen gondolkodom, hogy megnézzem-e, mert általában könyvben minden sokkal jobb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése