2008. július 14., hétfő

Mennyei lejtők, pokoli emelkedők - az Őrség

Forrás: Sofie világa | 2008 július 14.
Igen, igen, végre nyár, nyaralás, 6 napot töltöttünk el az Őrségben, többségében kétkeréken. Jöjjön, akkor most a rövid, annál képesebb beszámoló:-)

Szombaton indultunk útnak, a társaság egy része kocsival, a többiek vonattal (bicajokkal, de volt aki babahordó kendővel:-) ). Azt terveztük, hogy vonattal Zalaegerszegig elmegyünk, onnan kerekezünk Őriszentpéterre. A kalaúz megérkezéséig egész elégedettek voltunk, volt helyünk nekünk és a bicajoknak is, kényelmesen elfértünk. A vonaton derült ki, hogy vágányzár miatt nem szállítanak kerékpárt Zalaegerszegig, mert Bobán át kellene szállni autóbuszra (és arra nem tehetők fel a gépek)….semmi pánik, akkor megyünk Szombathelyig, persze ez a kalaúznak nem annyira tetszett, de akkor kérdem én, hogy miért adnak a pénztárban kerékpárjegyet arra a viszonylatra?! Ilyenkor szoktam kellemetlen helyzetbe kerülni a munkahelyem miatt….mintha ez a terület hozzám tartozna?!?! :-) :-) :-) A vonaton megterveztük az új útvonalat, így amikor leszálltunk Szombathelyen egy rövid belvárosi tekergés után Jáknak vettük az irányt. Meglátogattuk a jáki tempolomot, mint diákok:-)

Jáki templom

A következő nagyobb megállóhely a körmendi Batthyány kastély kertjében volt, ahol mindenki felkészült az utolsó kilóméterekre.

Körmend után pedig már jöttek a kisebb-nagyobb lejtők, emelkedők, amik a következő napok terepviszonyait jellemezték. Este 6 óra körül értünk a szállásra, amit akkor már a többiek (Éva, Donát, Patti, Bálint, Sanyi és Tamás) elfoglaltak.

Két felújított parasztházat szerveztünk szállásnak, nagyon szépek, otthonosak voltak, elfértünk rendben. A kisebbik fürdőszobájához még egy fafűtésú szauna is tartozott, de gondolhatjátok, hogy a folyamatos meleg idő után nem akaródzott senkinek sem befűteni:-) Télen lehet hangulatos, a szobákban is fatüzelésű kandallók voltak.

Este egy hosszas tescos bevásálás után (ezt már kocsival jártuk meg) jóllakhatott a társaság Éva finom bolonyai spagettijével. (Én másnap este kóstoltam meg.)

A szombati mérleg: 78,8 km.

Vasárnap reggel érkeztek meg Andiék (Andi és Tibi). Délelött Donát sárkányát próbálták meg reptetni a fiúk és a telek végén levő nagyobb területen hathatós szurkolásunk közbenjárásával már egész sokáig a fellegekben maradt. :-) Kicsit elhúzódott a délelött, dél környékén indultunk a Vadása tóhoz egy kis fürdőzésre.

Ott sajnos nem készült csak a tóról fotó, a fürdőruhás képeket pedig nem szeretném az illetélkesek beleegyezése nélkül feltenni, így a netről egy kis ízelítő a tájról. :-)

Itt is diákjegyet kaptunk, kérés nélkül ezt adtak, mi meg nem tiltakoztunk. Jó nagyot fürödtünk, pihiztünk a parton.

Este a fiúk tüzet raktak, mi pedig előkészítettük a bográcsgulyást. Könnyű dolgunk volt, mert a húsos alapot Éva már otthon elkészítette.

Hangulatos volt így a vacsora a tűz körül.

Vasárnap volt tesóm névnapja, így ha olvassa, akkor itt is nagyon boldogat :-)

Vasárnapi mérleg: 36 km

Hétfőn egy kisebb körútra indultunk, bejárni a környék nevezetességeit, megcsodálni a piciny falvakat. Kísérőkocsink is volt, mivel Donát is kerekezett a járható részken és Tamás is csatlakozott hozzánk. Donátnak nagy nagy gratula, mert fiatal kora ellenére nagyon szépen jött! Csak így tovább :-)

Az útvonal a következő volt: Őriszentpéter – Bajánsenye – Magyarszombatfa – Velemér – Szentgyörgyvölgy – Magyarföld – Kerkáskápolna – Bajánsenye – Őriszentpéter

Velemér

A hétfői mérleg: 44 km

Anyukám szülinapja volt aznap, így neki innen is kívánok utólag is megint boldog szülinapot! :-)

Hétfő este már elkezdett esni és kedden egész délutánig szemerkélt az eső, pihentünk, olvastunk, kártyáztunk. Reggel én készítettem a társaságnak rántottát (21+6 tojásból), ez életem eddigi legnagyobb adagja. Ebédre pedig túrós tészta készült pirított szalonnával (ha rágondolok most is összefut a nyál a számban… :-) )

Délutánra kicsit felszakadozott a felhőzet, így a közeli Pityerszerig merészkedtünk el, ez volt a kis Bálint első bicajos élménye, szerencsére nagyon tetszett neki, bevesszük őt is a csapatba:-)

Egy közös fotó a régi parasztházak között:

Keddi mérleg: 19 km

Szerdára terveztük a leghosszabb túránkat, egy kis részen átmentünk Szlovéniába is. Az útvonal a következő volt: Őriszentpéter – Szalafő – Farkasfa – Máriaújfalu – Szentgotthárd – Rábatótfalú – Alasószölnök – Felsőszölnök - határ – Sulinci – Adrianci – Salovci – Hodos – határ - Bajánsenye – Őriszentpéter

Felsőszönlök után a határ elött megmásztunk egy 13%-os emelkedőt, de utána a szlovén oldal kárpótolt a fáradozásért. Sulinci után egy hegygerincen tekertünk, kicsit olyan volt, mint egy vidámpark, lejtőt emelkedő követett, de pont olyan lejtéssel, hogy a lendület vitt minket utazó 30-as sebességgel. Gyönyörű kis falvakon, napsütésben, kék ég alatt, balra és jobbra tőlünk váltakozva kisebb völgyek….gyönyörű volt. A fotók nem adják vissza a látványt, de ízelőül….

A szlovén táj nagyon rabul ejtett (a kis kavarodás ellenére, hogy hol van az a térképen jelzett tó, azt máig nem tudjuk:-) ), így oda még mindenképpen visszafogunk térni egy hosszabb túrára is.

Szerdai mérleg: 75 km

Este megkóstoltam a lecsót, hátha megszerettem gyerekkorom óta, de sajnos nem (és ez nem a szakács hibája). Majd néhány év múlva teszek megint próbát. :-)

Csütörtökön reggel indultunk vissza Szombathelyre és onnan vonattal suhantunk Budapestig. Nagyon jól sikerült ez a hat nap, remélem a többiek is hasonlóképpen vélekednek róla:-)

Hazafele út…

1. Györgyi
    on
    Sofie, ez nagyon jól hangzott!
    Szuper lehetett, kicsit irigyellek benneteket. A lecsó pedig nagyon finom, tessék csak megbarátkozni vele :-)
  2. Sofie
    Majd próbálkozom:-)
  3. eva
    on
    Milyen jól összefoglaltad ezt a nagyszerű nyaralást! Felejthetetlen volt! Aki csak teheti látogasson el oda!
    Köszönöm, hogy a társaságotokban lehettem!