2008. szeptember 9., kedd

Kétkerékben a Vértesben

Forrás: Sofie világa | 2008 szeptember 9.
A vasárnapot a Vértesben töltöttük kétkeréken. A Déliből indultunk, szerencsére nem olyan nagyon korán, így kényelmesen elkészültünk reggel. A Komárom felé közlekedő vonalon örömünkre az új típusú piros vonatok járnak, alacsony padlóval, tiszta ülőhelyekkel, légkondival, kijelölt kerékpár hellyel (ezt a részét jobban is meg lehetett volna oldani, de ne legyünk telhetetlenek :-) ). Szárligetig mentünk, majd onnan egy szép erdei úton haladtunk Várgesztesig.

Az a rész nagyon tetszett, voltak benne lejtők, emelkedők, de nagyon enyhék, haladós volt, amíg….Sanyi defektet nem kapott :-) Szegény, ez a keresztje (vagy inkább rossz a külső gumija?!)…. de nem gond, megoldottuk a dolgot, addig pihentünk is.

dupla ellenőrzés

Várgesztes előtt még áthaladtunk Vérteskozmán. Ez egy nagyon hangulatos kis egyutcás falucska, gyönyörűen felújított parasztházakkal, régebben bányászfalu volt, most már csak üdülőfalu.

Vérteskozma

a csapat, (majdnem) egyenpólóban :-)

A kis pihenő után Várgesztes felé vettük az irányt. Feltekertünk megnézni a várat is. A belsejében egy túristaszálló működik, hangulatos lehet este tábortűznél a várban, a csillagos ég alatt (ahogy közelednek a “vérmedvék”…. :-) ).

Mivel már igencsak elmúlt dél, a enegriánk vészesen fogyott (=éhesek voltunk), így kerestünk egy hangulatos kis vendéglőt ebéd céljából. Itt készült ez az ötletes csoportkép (nemhiába, a képeket Robi készítette).

Andi, Sanyi és mi ketten.

Ebéd után Környebánya felé vettük az irányt (kis kitérővel Környére, Sanyi majdnem rövidített), onnan pedig egy másik úton vissza Szárligetre (a vége ugyanaz volt, mint az eleje, és érdekes módon visszafelé is élvezetes volt!).

felfelé…

olyan gyönyörű

Nagyon jól mentünk visszafelé, épp 5 perccel a vonat indulása előtt már az állomáson voltunk. Vasárnap este már egy kicsit tömöttebb volt a szerelvény, mint odfafelé, de kényelmesen elfértünk és a 40 perces út igazán nem vészes. Mi  a Keleföldi pályaudvaron szálltunk le és 5 perc múlva kaptunk a telefont, hogy Sanyi kereke megadta magát, most a másik…. így tekertünk egyet a déliig és kijavítottuk a hibát (Sanyinak üzenem: cseréld le a gumidat és hozz felszerelést legközelebb :-) és köszönöm a túrórudit! :-) ).

második kör… :-)

Halkan megjegyzem, hogy másnap reggelre nekem is megpuhult a kerekem, mivel hétfő reggel nagyon siettem, ezért csak felfújtam és még be tudtam jönni vele, délután ugyanezt ismételtem (mert nagyon nem volt kedvem szerelni), de ma reggel már cserélni kellett, két kicsi tüske volt benne…. és konstatáltam újra, hogy nagyon megkopott a hátsó gumim, cserélni kell….csak nehéz olyat találni, amilyen volt, pedig ahhoz ragaszkodnék, nagyon bevált….Schwable Land Cruiser 1.75….ha esetleg valaki lát, szóljon :-)

A túra vége 97 km.
  1. eva
    on
    Kalandokkal teljes az élet :) )

• Sofie
    Szia Éva!
    Örülök, hogy újra látlak itt :-) Szombaton meg élőben :-)

• Ralina
    on
    Annyira szép ez a Vérteskozma. Néha benézünk, megcsodálni a házakat, vagy a környéken kirándulni. A gyerekeknek ide tojt a nyuszi mikor még ovisok voltak. :)
    Várgesztesre is sikerült egyszer átgyalogolnunk Csákvárról, az is jó kis túra volt.